אתר וורדפרס

בניית אתרי וורדפרס – המדריך המלא

וורדפרס (באנגלית: WordPress, פירוש מילולי: "מכבש דפוס") היא מערכת ניהול תוכן המופצת באופן חופשי תחת הרישיון הציבורי הכללי של גנו.

המערכת כתובה בשפת PHP על בסיס מסד נתונים MySQL, וממאפייניה הבולטים מערכת תוספים וארכיטקטורה של תבניות.

וורדפרס יצאה לאור לראשונה ב-27 במאי 2003 על ידי מאט מולנווג ומייק ליטל, כממשיכה הרשמית של b2/cafelog.

כיום היא מערכת ניהול התוכן (CMS) הפופולרית ביותר באינטרנט – כשליש מהאתרים בעולם פועלים על גבי וורדפרס.

המערכת מתאימה לאתרי תדמית קטנים ואתרי ענק כאחד – מתוך 100,000 האתרים הגדולים בעולם, מעל 31% מופעלים על גבי וורדפרס, ומתוך מיליון האתרים הגדולים בעולם כ-30% עושים שימוש במערכת זו. 

איך בנוי אתר וורדפרס?

אתר וורדפרס הינו אתר ניהול תוכן שמבוסס על תבניות מוכנות, התבניות מאפשרות לבנות מגוון רחב של אתרים עם עיצוב יחודי, התבניות מכתביות את המבנה הסכמתי של האתר, פריסה ומבנה דפי האתר, התבנית הינה הבסיס המרכזי של האתר.

בתבנית קיימים אי ספור אלמנטים הנקראים Widgets באמצעותם ניתן לבנות מודלים לדפי האתר, דפי תוכן, בלוגים, גלריות, טפסים, וידיאו ועוד.

על בסיס התבנית קיימים תוספי וורדפרס שמרחיבים את האפשרויות באתר, בין היתר ניתן לפרט את התוספים הבאים: 

  • WooCommerce – תוסף חנות סחר המאפשר בניית חנות מכירה עם מגוון אפשרויות , קטגוריות , מוצרים, השוואת מוצרים, מערכות סינון לפי מחירים, גלריות מוצרים ועוד.
  • Yoast – תוסף המאפשר ניהול SEO מתקדם לקידום האתר, שליטה מלאה בתגיות התוכן, URL, תיאורי מטא ועוד המאפשרים קידום האתר במנועי החיפוש.
  • אלמנטור – תוסף המאפשר בניית מגוון דפים מתקדמים בקלות, התוסף מכיל עשרות Widgets ונחשב לפופולרי ביותר בתחום בנייה ועיצוב דפי האתר.
אלמנטור
אלמנטור

למה בניית אתרים בוורדפרס?

שוק בניית האתרים רווי מערכות שונות, אז למה דווקא וורדפרס?

  1. לפני הכל מערכת וורדפרס הינה מערכת עצמאית, הנכם הבעלים הבלעדיים לאתר שלכם, אין כאן התחייבות שמגבילה אתכם.
  2. מערכת וורדפרס הינה קוד פתוח, המערכת מתעדכנת באופן אוטמטי כך שתמיד תהיו בחזית הטכנולוגיה.
    בניגוד לעבר בו בנו אתרים בHTML והייתם חייבים להיות מתכנתים על מנת לנהל את האתר שלכם, מערכת וורדפרס הינה מערכת פשוטה וניתן לבנות ולנהל את האתר שלכם ללא ידע מוקדם בתיכנות.
  3. מגוון הרב של תוספי וורדפרס מאפשר לכם לבנות, להתפתח באין ספור אפשרויות, ניתן להתאים את צרכי האתר שלכם בצורה מקצועית ומתקדמת.
  4. מערכת וורדפרס מותאמת בצורה טובה מאוד לקידום במנועי החיפוש באמצעות תוספים מובנים, לא צריך ידע רב בקידום אתרים על מנת לקדם את האתר שלכם.
  5. גמישות מלאה – מערכת וורדפרס מאפשרת לכם גמישות מלאה ומיקסום אפשריות, השמיים הם הגבול.

מבנה אתרי וורדפרס

במערכת וורדפרס קיימים 4 מרכיבים מרכזיים:

  1. עמודים – עמודי תוכן למשל אודות, צור קשר, לקוחות ממליצים וכו'
  2. פוסטים – למעשה מאמרים שמשקפים את אופי האתר, ניתן לחלק לקטגוריות, להגדיר תגיות תוכן, קישורים נכנסים ויוצאים, הפוסטים מהווים שלד נכבד בתוכן האתר ותורמים באופן משמעותי לקידום שלו במנועי החיפוש.
  3. ווידג'טים – אם תרצו מודלים, אלמנטים שונים מובנים כמו טפסים, גלריות, תיבת חיפוש, וידיאו וכו'.

תבניות וורדפרס

תבנית הוורדפרס של האתר שלכם תקבע למעשה את הנראות ומבנה האתר.

אתרי וורדפרס מבוססים על תבניות מובנות, בשוק קיימות אין ספור תבניות, מרביתם בחינם, יחד עם זאת קיימות תבניות פרו מתקדמות.

קיימת חשיבות להתאמת התבנית לאפיון האתר שלכם, מערכת וורדפרס גמישה ומאפשרת לכם להחליף תבניות בצורה מהירה מבלי לפגוע בתוכן האתר.

תבניות וורדפרס
תבניות וורדפרס

עסק שאין לו אתר אינטרנט הוא עסק שתקוע במאה שעברה ושיהיה לו קשה יותר להתחרות עם המתחרים שלו.

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח אתם חייבים לפרסם אותו גם באינטרנט. בניית אתר וורדפרס לעסק שלכם תאפשר לכם ליהנות מאתר אינטרנט איכותי וטוב במיוחד שיאפשר לכם להגיע לאלפי לקוחות אפשריים מדי יום.

העיצוב של האתר והתוכן שיהיה בו יהיה תלוי קודם כל בבחירות שלכם ובאופן שתרצו להציג את העסק שלכם ואת האני מאמין שלו בפני הלקוחות.

בניית אתר וורדפרס – לאיזה עסקים זה מתאים?

בניית אתר וורדפרס יכול להתאים לכל סוגי העסקים. בנייה של אתר בפלטפורמה זו יכולה להתאים לעסקי אופנה, עסקי אוכל, עסקי טכנולוגיה, מפעלים, עורכי דין, מרפאות, קוסמטיקאיות ועוד… .

למעשה לכל עסק מתאים לבנות אתר אינטרנט וכל עסק חייב שיהיה לו אתר. בניית אתר איכותי יכול לאפשר לנו להגדיל את הנוכחות של העסק שלנו ברשת ולהגיע לחשיפה הרבה יותר גדולה לעסק שלנו.

בניית אתר וורדפרס – איך זה יקדם באופן איכותי את העסק שלך בגוגל?

בניית אתר וורדפרס תסייע לכם לקדם ביתר קלות את העסק שלכם בגוגל. קידום בגוגל של עסקים חשוב במיוחד כי ללא קידום בגוגל לא נוכל להגיע לחשיפה אליה נרצה באינטרנט. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר ואנחנו יכולים לבחור לקדם את העסק שלנו באופן ממומן או באופן אורגני.

קידום ממומן הוא קידום בו אנחנו קונים שטחי פרסום בגוגל. קידום אורגני בגוגל הוא קידום באמצעות תוכן והשפעה על תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש על ידי כתיבת תכנים ויצירת קישורים חיצוניים לאתר שלנו.

בין אם נבחר לקדם את העסק שלנו באופן אורגני או באופן ממומן חשוב מאוד שנוודא שכל התכנים באתר שלנו יהיו מעניינים ורלוונטיים לגולשים.

חשוב לוודא שהתכנים שלנו לא יהוו לשון הרע או יפגעו במישהו ואז יחשפו אותנו לתביעות דיבה. עוד חשוב לשים לב שכל התכנים שלנו מקוריים על מנת שלא נפר את חוק זכויות יוצרים ונהיה חשופים לתביעות.

עוד מאמרים בנושא

בני פרץ

בניית דף נחיתה

דפי נחיתה הידועים גם בשם המקצועי כ- MINI SITE, הם למעשה דפי אינטרנט ממוקדים היכולים לשמש אתכם לכל פעילות מקוונת כזו או אחרת במרחבי הרשת.

קרא עוד »
בני פרץ

בניית אתר וורדפרס סחר WooCommerce

הליכי עיצוב ובנייה של אתרי וורדפרס מיועדים לכל סוגי האתרים, לרבות, אתרי סחר היכולים לשמש אתכם למטרות מכירה של שירותים ומוצרים שונים ברשת האינטרנט.

קרא עוד »
בני פרץ

יתרונות אתר וורדפרס

בניית אתר וורדפרס WORDPRESS היא מערכת קוד פתוח המשמשת למטרות עיצוב ובנייה של כל סוגי האתרים. מערכת זו, מאפשרת לבעלי האתרים העושים בה שימוש, ליהנות

קרא עוד »
בני פרץ

בניית אתרי וורדפרס

עיצוב ובנייה של אתרי אינטרנט באמצעות מערכת ה-WORDPRESS, הינו תהליך עבודה מקצועי המאפשר לבעלי האתר ליהנות ממגוון רחב של יתרונות מרכזיים.

קרא עוד »
בני פרץ

למה אתר וורדפרס?

WORDPRESS (וורדפרס) היא מערכת קוד פתוח המיועדת למטרות עיצוב ובנייה של אתרי אינטרנט מכל סוג, לרבות, אתרי תדמית ואתרי מסחר מקוון.

קרא עוד »

התקדמו לאתר וורדפרס

אתר תדמית 3000₪ בלבד!

דילוג לתוכן